Автоакустика: якою вона буває
Автоакустика – це набір спеціалізованого обладнання, який призначається для поліпшення якості звучання автомобільної магнітоли або аудіосистеми. За своєю важливістю вона перебуває на другому місці після головного пристрою автоаудіосистеми. Таке обладнання встановлюється в передню й задню частини салону машини. Завдяки цьому створюється ефект об'ємного звуку, якого й намагаються досягти водії-меломани.
Сучасні виробники автоакустики виробляють її в дуже широкому асортименті. Серед представлених варіантів кожен водій зможе знайти оптимальний для себе варіант. Найбільш поширеними вважаються такі види зазначеного обладнання:
- Коаксіальна автоакустика вважається однією з найпоширеніших акустичних пристроїв у авто. Їхньою основною перевагою є раціональна вартість і простота в монтуванні. Динаміки обладнані двома виходами, що під'єднуються прямо до підсилювача на автомагнітоли. Таке обладнання не потребує складного кріплення. Якість звучання в коаксіальних моделей досить гарна, але не ідеальна. Звуки різних частот ідуть з одного джерела, через що частоти змішуються, що не найкраще позначається на якості звучання.
- Компонентна акустика привертає увагу високою якістю звучання. На відміну від коаксіальних моделей, у компонентних не спостерігається спотворення частот. Річ у тім, що компонентна автоакустика має у своєму складі відразу кілька динаміків, які відповідають за різні частоти. Вони під'єднуються до відповідних каналів автомобільної магнітоли або підсилювача. У зв'язку з цим автомобілісту доведеться трохи поморочитися зі встановленням компонентної акустичної системи.
- Корпусна автоакустика складається з трьох типів динаміків, кожен із яких поміщається в індивідуальний корпус. Завдяки такому типу конструкції виробникам вдалося добитися максимально якісного звучання. Корпусні пристрої характеризуються максимальною простотою у встановленні. Їх використовують як доповнення до аудіосистеми і як повноцінний фронтальний динамік. Найчастіше випускаються в комплектації, яка допомагає побудувати шестиканальне звучання.
- Мідбас є спеціальною автоакустикою, яка допомагає відтворити діапазони середнього баса. Така апаратура є вкрай необхідним обладнанням для меломанів, які цінують високу гучність музики з насиченими басами. Зазвичай такі динаміки встановлюються прямо у двері автомобіля.
- Твітери є спеціальними динаміками, які розроблені для відтворення високих звукових частот. Такі прилади характеризуються чудовою керованістю й підлаштовані під індивідуальні переваги свого власника. Зокрема, якість звучання можна переробити під себе, повертаючи твітер у потрібний бік.
- Широкосмугова автоакустика вважається найменш популярною й поширеною технікою такого напряму. Вона вирізняється збільшеними габаритами і вимагає досить багато місця для встановлення. З її допомогою можна поліпшити якість звуку від не надто хороших магнітол і підвищити гучність звучання.
Практично вся акустика проводиться в стандартних розмірних характеристиках — у межах 10 см. Таким чином, більшість моделей характеризується компактністю і стильно вписується в салон автомобіля.
Як вибрати автоакустику
Вибір автоакустики на дев'яносто відсотків залежить від популярності компанії-виробника. Зокрема, дуже популярна аудіотехніка від компанії Pioneer. Вона характеризується чудовою якістю звучання й гарантовано витримає великий експлуатаційний термін.
Щоб остаточно визначитися з конкретною моделлю, варто вивчити відгуки попередніх покупців. Вони розкажуть про якість обраного варіанту і про те, як він проявляє себе під час тривалого користування.
Автоакустика: ціни на ROZETKA
Автоакустика Alpine SXE-1025S
Автоакустика Mystery MJ 650
Автоакустика Calcell CP-6930
Автоакустика Blaupunkt ICx 401 (00000012873)
Автоакустика Blaupunkt ICx 662 (00000013198)
Автоакустика JBL STAGE2 524
Автоакустика Ground Zero GZIF 6.5
Долго перебирал из всех доступных вариантов под диаметр 16,5, и у этих была самая низкая частота в нижней границе частотного диапазона - 50 Гц. После установки я их проверил и не поверил своим ушам: лупят потрясающе, высокие частоты прекрасно звучат, низкие частоты отлично бубнят. За такие деньги просто космос!
Теперь по существу. У меня ланос, и в его штатные посадочные места сзади эти динамики сели как родные. Полка сверху тоже села без вопросов. Материалы хорошие, резиновое кольцо вокруг диффузора эластичное, держится крепко. Сам же диффузор из какого-то прочного материала. Для меня самое главное, что не из бумаги. Относительно штатной ланосовской аккустики они легче. В комплекте сами два динамика, монтажные крепления, две сетки с шестигранной перфорацией, инструкция-буклет и аудиопровода. Полный диаметр динамика 165 мм, диаметр монтажных отверстий 5 мм, диаметр окружности, на которой располагаются монтажные отверстия 155 мм. Диаметр проводника поперечного сечения аудиопровода 0,5 мм, диаметр поперечного сечения аудиопровода в изоляции 1,8 мм.
Если вы, так же, как и я, выбираете себе динамики в заднюю полку ланоса, я с чистой совестью рекомендую вам брать эти Ground Zero, не пожалеете.
Автоакустика JBL STAGE1 61F