Серед двоколісних самокатів є особлива каста засобів пересування, яка використовуються не тільки малюками для тренування рівноваги, але й дорослими людьми для здійснення акробатичних трюків і номерів. 

Різновиди трюкових самокатів

Вони призначаються для екстремального катання, виконання стрибків і для професійної та напівпрофесійної їзди. Через це для конструкції застосовуються легкі та міцні матеріали.

Від стандартних і звичних самокатів вони відрізняються такими характеристиками:

  • Сталева рама, яка витримує жорстке катання й має підвищену міцність.
  • Фіксована висота кермової стійки зі спеціальним механізмом, який дає змогу повертати кермо в будь-який бік на 360 градусів.
  • Колеса випускаються з невеликим діаметром та якісними підшипниками.
  • У професійних моделях немає складаного механізму, оскільки під час виконання стрибків, фінтів та інших трюків пристрій не має випадково скластися.

Дитячі самокати виготовляються з регульованою кермовою стійкою, за допомогою якої регулюється висота, і складаним механізмом. Для їзди в парках використовуються легкі самокати, оскільки вправи виконуються на спеціальних майданчиках. А для фрістайлу й стриту потрібні міцніші та важчі, оскільки основні місця для трюків і стрибків — вуличні парапети, сходи та інші.

Характеристики кермового керування самоката для трюків

Виконання трюків — досить небезпечне проведення часу, тому до вибору самоката варто поставитися з великою увагою. У каталозі ROZETKA представлені трюкові самокати з двома видами кермового керування: 

  • Двокомпонентний. Найбільш простий і безпечний вид. Виготовляється без отворів, що запобігає травмам пальців.
  • Трикомпонентний. Характеризується міцністю й надійністю. Застосовується в бюджетних моделях.

За формою керма самоката розрізняють такі різновиди:

  • Т-подібний. Найбільш поширений, підходить і для новачків, й аматорів. Переваги — лояльна вартість, компактні розміри. Вади — обмежена керованість.
  • Y-подібний. Цей тип вибирають досвідчені райдери. Додаткові підпори забезпечують рівномірне навантаження.
  • Bat-Wing. Застосовується для пересування в парку. Вважається найбільш міцним і безпечним.

Крім безпосередньо керма в керуванні самокатом бере участь також компресія, за допомогою якої кермова стійка приєднується до вилки, і притискає підшипники. Розрізняють такі типи:

  • Нарізна. Найбільш проста деталь, у якій використовуються кулькові або промислові підшипники.
  • SCS. Надійна деталь, яка складається з якоря й болта, розташованого всередині вилки.
  • ICS. Підходить для багатьох керм і вилок. Якір встановлюється в кермо, а болт проходить через вилку від низу до верху.
  • HIC. Гібрид двох попередніх компресій. Використовується в нестандартних кермах.

Кермова колонка.

    • Інтегрована. Ця колонка інтегрується в трубу рами та не підлягає заміні, що неабияк економить масу. Вона стійка до зношування та великих навантажень.
    • Неінтегрована. Вбудовується в кермо за допомогою спеціального інструмента. Підходить для новачків.

Характеристики колісної основи трюкового самоката

Колеса самокатів можуть бути різного розміру:

  • 100 мм — колеса з таким діаметром вважаються найбільш рухливими. Підійдуть для досвідчених райдерів, які виконують складні стрибки.
  • 110 мм — підходять для пересування по прямій, але менш слухняні в поворотах. Оптимальний діаметр для початківців.
  • 125 мм — дають змогу розігнатися й набрати швидкість, але збільшують транспорт і не дають змоги маневрувати.

Швидкість і комфорт під час пересування на самокаті залежить від жорсткості коліс і матеріалу, з якого вони виготовлені:

  • Алюмінієві суцільнолиті колеса мають найбільшу жорсткість. Вони дають змогу набирати велику швидкість.
  • Пластикові вироби гасять вібрації на нерівному покритті та менше важать. Вони мають низьку жорсткість й не дають змоги розганятися. Тому їх встановлюють на транспорті для райдерів-початківців.

Безпосередній показник жорсткості представлений у характеристиках у цифровому позначенні. Для стрибкового самоката цей показник є в межах від 79 А до 93 А.

Крім коліс, на стійкість самоката та надійність пересування загалом також впливають такі деталі конструкції:

  • Диски. Відповідають за термін експлуатації й можуть змінити баланс, додавши або полегшивши вагу на 100-200 грамів. Розрізняють литі та спицеві диски. Обидва варіанти надійні, міцні та стійкі до великих навантажень. Матеріалом для виготовлення слугує пластик або алюміній. Алюмінієві вважаються стійкими до пошкоджень і громіздкими. Що стосується пластикових, вони забезпечують плавний хід, але вважаються менш довговічними.
  • Дека. Платформи робляться з металу або композитного матеріалу, оскільки на них припадає основне силове навантаження. Для їзди в парках підійде великовагова дека зі скошеними лонжеронами, оскільки її простіше контролювати й тримати в повітрі. Ті, кому подобається стрит, вибирають варіант із плоским дном. Довжина залежить від розміру ноги користувача. На деці мають вміщуватися дві стопи райдера.
  • Хомут. Хомутом називають деталь, яка зроблена з металу та закриває місце з'єднання вилки з кріпленням. Розрізняють хомути на два, три та чотири болти. Між собою вони відрізняються висотою й надійністю.
  • Рама. Основна частина виробу. Складається з деки та кермової колонки. На трюковому й професійному транспорті встановлюється нерозбірна рама, посилена додатковими швами на місці з'єднань.
  • Вага самоката. Середня вага трюкових модифікацій 3-4 кілограми. Для стритового стилю підійде пристрій із показником не більш ніж 4 кілограми. Спортсмени-початківці вибирають легке обладнання, однак варто пам'ятати, що вони мають гіршу інерцію.
  • Гальмо. У трюкових самокатах як гальмо передбачена сталева пластина. Вона блокує рух під час натискання.

Як вибрати трюковий самокат?

Перш ніж купити трюковий самокат, рекомендується врахувати фізичні параметри дорослого або дитини та визначитися зі стилем, який вам до душі.

  • Зріст. Висота керма має бути на 3-7 сантиметрів нижча за талію. На неї також впливає стиль їзди. Високі керма ускладнюють виконання вправ, але знижують навантаження на спину, даючи змогу в такий спосіб довше кататися.
  • Вага. Кожна модифікації розрахована на конкретну масу користувача, яку не варто перевищувати, адже рама, колеса або інші деталі можуть зламатися й стати причиною травми.
  • Рейтинг компаній. Не менш важливий чинник, оскільки від виробника залежить якість збирання та матеріалів, які використовуються. Покупці хвалять такі компанії:
    • «Razor». Каліфорнійська компанія, яка випускає якісні товари з 2000 року. Модифікації Razor вважаються еталоном якості серед покупців та інших виробників. З’єднувальні вузли у виробах захищені кількома патентами, що робить їх безпечними та надійними.
    • «Explore». Канадський виробник, який випускає засоби пересування для людей будь-якого віку та стилю їзди. В асортименті трапляються пристрої підвищеної прохідності, з амортизаторами, для людей із надмірною вагою. Модифікації складані та вирізняються компактними розмірами. Продукція відповідає вимогам безпеки.
    • «Scooter». Компанія виготовляє надійні пристрої для дорослих, дітей і підлітків. Пристрої довговічні, у більшості модифікацій передбачене регулювання за висотою.

Вибрати якісну модель з урахуванням цих параметрів ви можете в інтернет-магазині ROZETKA. У каталозі магазину представлені трюкові самокати відомих компаній із докладним описом технічних характеристик.

Обрано 2000 товарів

Показати ще 60 товарів