Ще до винайдення абетки, людина почала малювати на стінах житла картинки та розповідати з їхньою допомогою історії. Відтоді малюнок і текст тісно сплітаються в культурі цивілізації від давньоєгипетських хронік до кодексів середньовічних ченців, від гравюр Ренесансу до коміксів про Супермена.

Історія коміксів для дорослих

Розповіді в картинках офіційно ведуть родовід з XVI століття. Предком сучасних пригод Людини-Павука й Жінки-Кішки були поширені серед простолюду гравюри із зображеннями та життєписом святих.

З ростом секуляризації суспільства сюжет гравюр почав зміщатися до світських і малопристойних тем. Споживачам, як з'ясувалося, куди цікавіші життєписи дам півсвіту та спритних авантюристів, ніж діячів церкви.

Наприкінці XIX століття історії в картинках потрапляють у США, де стають усе поширенішими, завдяки скандальному медіамагнату Вільяму Херсту. Херст використовував формат коміксу для суспільно-політичної сатири у своїх масових виданнях, а його приклад наслідував і головний конкурент Джозеф Пулітцер, засновник головної журналістської премії США. Тоді ж цей різновид мистецтва отримує свою англійську назву, з огляду на комічність сюжетів.

У 1938 році видавництво DC Comics випускає перший комікс про Супермена. Цю подію приймають за точку відліку Золотого віку коміксів. Популярність Супермена виявилася такою великою, що ринок стрімко наповнювався виданнями про нових й нових супергероїв. Найживучішими серед них виявилися Бетмен, Диво-Жінка, Капітан Марвел і Капітан Америка, які продовжили хід Всесвітом DC і Marvel аж до наших днів.

Друга світова війна наклала відбиток на сюжети та персонажів. Крім розважальних функцій, вони почали виконувати пропагандистське завдання для підйому патріотичного духу. Але з закінченням війни цікавість до супергеройських коміксів почала стрімко падати. Провідним видавництвам довелося розбавити героїчну епопею вестернами, хорорами, детективами й іншими свіжими жанрами для приваблення читача, а старі лінійки з популярними персонажами перезапустити в контексті віянь нового часу.

Так почався Срібний вік, який відкрив світові імена Стена Лі, Джека Кірбі, Стіва Дітко, які стали культовими персонами у сфері мальованих історій. У цей період DC Comics розробило концепцію Мультивсесвіту, який передбачає множинність світів, у яких персонажі проживають різні життя, що дало змогу відійти від жорстких рамок написання сценаріїв і відкрило простір для експериментів із популярними героями. Стиль малюнка змінився в бік більшого реалізму, а під час розкадрування художники почали застосовувати досвід кінематографа. Через нововведення вік аудиторії мальованих історій почав рости та перевалювати за 18 років. Поступово дорослі почали вливатися в когорту прихильників цього різновиду розваг.

Початок 70-х років ХХ століття — старт Бронзового віку. Відбувся перехід до похмуріших сюжетів. Комікси торкнулися теми наркотичної залежності, проблем екології та соціальної нестабільності. Герої деяких серій виявилися смертними. З'явилися серії про антигероїв, на кшталт марвелівського Карателя. У цей період відкрився культовий журнал «Heavy Metal», у якому друкувалися твори американських та європейських авторів тільки для дорослих.

Середину 80-х вважають початком Сучасного віку коміксів. Триває курс на реалістичну манеру малюнка та похмурі гостросоціальні теми, взятий раніше. Художники освоюють нові техніки, включно з комп'ютерною графікою. Видання Marvel і DC стають максимально «дорослими». Відбувається становлення ключової франшизи Marvel — «Люди Ікс». Попутно незалежні видавці наповнюють ринок свіжою кров'ю, не побоюючись сміливих експериментів. Публікуються такі знакові роботи, орієнтовані цілком на старшу аудиторію: «Хранителі» й «Бетмен: Убивчий жарт» Алана Мура, «Повернення Темного лицаря» й «Місто гріхів» Френка Міллера.

В Європі, де звичаї завжди були куди менш пуританськими, ніж у Новому Світі, традиція коміксів для дорослих розвинулася набагато раніше, але піку досягла нарівні з Америкою. Варто зазначити роботи майстрів жанру, як-от: Енкі Білал — «Трилогія Нікополя», Паоло Серпієрі — «Друуна», Міло Манара — «Клік», «Борджіа».

Особливості коміксів для дорослих

Ключова риса таких творів — загальна суворість сюжетів і натуралізм того, що відбувається, часом гротескність. Багато уваги приділяється психологізму та драматургії. Над сценаріями працюють кваліфіковані літератори та прославлені майстри. На цій ниві відзначилися Ніл Гейман і Чак Паланік.

Звідси виникає інша особливість: гранично реалістичний стиль малюнка, до якого прагнуть видавці та автори. Комікси для дорослих не позбавлені стилізацій зовсім, але найбільший попит має саме такий підхід.

Також варто зазначити меншу кількість випусків, якщо йдеться про серійне видання, або зовсім вихід самостійних однотомних історій навіть у межах франшизи.

Популярні роботи в жанрі коміксу для дорослих

Перед тим, як купити комікс для дорослих з кольоровими ілюстраціями до власної бібліотеки або в подарунок прихильнику такого хобі, буде не зайвим ознайомитися зі знаковими творами в цій сфері:

  • «Бетмен: Убивчий жарт» — Алан Мур у своїй класичній праці досліджує особистість Джокера та становлення того, як божевільного злочинця, через призму «одного невдалого дня», який може надломити будь-яку людину. Цікавим висновком із цього випливає те, що Бетмен, вічний борець зі злом, також божевільний.
  • «Місто гріхів» — серія кримінальних притч у соковитій атмосфері нуара. У Бейсін-сіті гарних людей можна перерахувати на пальцях, але навіть у закінчених негідників екстремальні ситуації пробуджують іскри найкращих людських якостей.
  • «30 днів ночі» — кривавий хорор про вампірів, які тероризують містечко на Алясці, яке огорнула полярна ніч. Зображення вампірів, як абсолютно чужих усьому людському хижаків, витончено деконструює образ галантного аристократа, виплеканий авторами ХХ століття.

Комікси для дорослих

Обрано 336 товарів

Показати ще 60 товарів