Найбільша кількість рухомих елементів в автомобілі розташоване у двигуні. Від якості моторного мастила багато в чому залежить тривалість служби його деталей.
Класифікація моторних мастил
Усі мастила, застосовувані у ДВЗ, виробляються на мінеральній (пряма переробка нафтопродуктів) або синтетичній основі. Залежно від цього вони мають різні фізико-хімічні характеристики, що впливають на сферу їх застосування. Напівсинтетична олива містить у собі до 30% синтетичних домішок у мінеральній основі.
- Мінеральні оливи мають найвищу в'язкість, що обмежує їх застосування за низьких температур. Мають здатність створювати стійку масляну плівку на поверхнях, що труться. Слабка стійкість до окислення вимагає частої заміни мастила. На цей момент застосовуються в старих автомобілях із великим пробігом. Невисока ціна.
- Синтетичні оливи мають іншу молекулярну структуру. Відрізняються хімічною й температурною стабільністю, не схильні до піноутворення. Спеціальні присадки забезпечують високу омивну, антиокислювальну й антикорозійну здатність. Забезпечують стабільний пуск двигуна за низьких температур.
- Напівсинтетичне мастило часто застосовується як перехідна альтернатива між мінеральною й синтетичною рідиною. Має меншу в'язкість і триваліший період використання, порівнюючи з мінеральною оливою. Водночас доступніша за бюджетом ніж 100%-а синтетика.
На вітчизняному ринку найбільш застосовна класифікація моторних мастил за стандартами SAE, ACEA і API. Буквено-цифрове маркування, вказане на пачці, дає змогу визначити тип рідини та її відповідність до рекомендацій виробника транспортного засобу.
- SAE — основний міжнародний стандарт, розроблений американськими інженерами автоіндустрії. Показує в'язкість рідини. Маркування може складатися з двох цифр (літнє мастило), числа від 5 до 25 з літерою W (зимове мастило) і подвійного позначення через дефіс (всесезонне).
- Стандарт ACEA класифікує мастила за типом палива та системи відводу вихлопних газів. Застосовуються такі кодування:
- A*/B* (замість зірочки вказується цифрове позначення) — для дизельних і бензинових двигунів різного ступеня навантаження і продуктивності;
- C* — бензинові та дизельні ДВC на автомобілях, обладнаних каталізаторами;
- E* — дизельні агрегати з високим навантаженням.
- Стандарт API виділяє дві групи мастил: маркування S* застосовується для бензинових ДВЗ та маркування C* для дизеля. Друга буква (замість зірочки) вказує на можливість застосування відповідно до експлуатаційних даних і року виробництва автомобіля.
Види моторних мастил
На сьогодні актуальні мастила з маркуванням SF (1980-1989 рр.), SG (1989-1993 рр.), SH (1994-1996 рр.), SJ (1996-2001 рр.). Починаючи з 2001 р. виготовляється мастило API SL, і з 2004 — SM. З кожним наступним літерним позначенням збільшується відповідність мастил вимогам екології, економії палива та якісним характеристикам.
З огляду на географічні умови експлуатації, для європейського регіону оптимальні всесезонні мастила таких типів:
- SAE 5W-30. Температурний режим довкілля від -30 ° C до +35 ° C, повністю синтетичне мастило. Високотемпературна в'язкість у межах 9,3-12,5 мм 2/C. Оптимальними регіонами застосування в Україні будуть центральні та північні області.
- SAE 5W-40. Цей тип мастила має ті ж показання в'язкості за низьких температур, але за 100 °C це значення вище, ніж у 5W-30, і доходить до 16,3 мм2/С. Здатність створювати оливну плівку більшої товщини робить його кращим для більш агресивних режимів роботи та застосування в південних регіонах.
- SAE 10W-40. Найпоширеніший стандарт в'язкості напівсинтетичного мастила для легкових і легких комерційних автомобілів. Основна сфера застосування — автомобілі з пробігом понад 150 тис. км. Деякі виробники випускають повністю синтетичне мастило 10W-40, воно застосовується у двигунах вантажних автомобілів.
Для автомобілів зі встановленим ГБО деякі виробники випускають спеціалізовані моторні мастила LPG, наприклад:
- Motul Specific CNG/LPG 5W40 — повністю синтетичне мастило;
- ZIC X5 LPG 10W40 — південнокорейська напівсинтетика високої якості.
Також для автомобілів, що працюють на газу, можна купити малозольних моторне мастило й інших перевірених виробників, серед яких:
- Liqui Moly, лінійка Top Tech;
- Хадо, роблять універсальні мастила для всіх типів двигунів;
- GM для марок Opel, Chevrolet;
- Elf й інші.
Під час покупки моторного мастила потрібно вимагати сертифікат відповідності, щоб уникнути підробок.
Заливаю в двигун 2.0 бензин Ауді ку5.
Від заміни до заміни не їсть масло, порівняно з іншими брендами. Тому спробувавши Мотюль, далі вже не експепементую)
Швидка доставка від Розетка.
вирішив спробувати бо Elf значно виросло в ціні,
по всім ознакам підходить на WV Jetta 5 1.6 mpi(bse)
розетка запакувала добре масло не виллялось, каністра ціла і не подерта
на рахунок оригінольності побачим в процесі
Короче в кого простий авто лийте сміло та економте кошти.