Колодки — це одна з найважливіших частин гальмівної системи автомобіля. Саме від їх якості, зносостійкості й інших параметрів залежить, наскільки швидко буде гальмувати автомобіль, а також як добре авто витримує дистанцію гальмівного шляху. Найчастіше потреба замінити колодки виникає під час планового ТО або ж у тому разі, якщо водій відчуває виникнення неполадки в гальмівній системі.
Як вибирати гальмівні колодки
У тому разі, якщо потрібна заміна цих деталей, то, перш ніж вибрати нові колодки, варто чітко визначитися з тим, який стиль їзди потребує менше часу. Так, наприклад, основні два параметри за вибори — це матеріал і робоча температура. Що стосується останнього, то варто враховувати, що в більшості колодок робоча температура становить 300-350 градусів за Цельсієм. Однак якщо це спортивний автомобіль, то варто вибирати моделі з показником 800-900 градусів. Однак варто враховувати, що штатний режим роботи таких колодок починається за їхнього прогрівання до 100-150 градусів за Цельсієм, тож у звичайних міських умовах такий комплект буде практично марним.
Важливий параметр, за яким варто вибирати ці запчастини — це коефіцієнт тертя. У стандартного набору в штатному режимі він коливатиметься від 0,3 до 0,5. За більших показників гальмування буде ще кращим.
Типи гальмівних колодок у каталозі ROZETKA
У більшості випадків на автомобілях встановлено один із двох видів гальмівної системи:
У першому випадку як гальма виступає барабан, усередині якого розташовані колодки. Після натискання педалі гальма, колодки притискаються до внутрішньої поверхні барабана, завдяки чому і здійснюється гальмування. Водночас одна розпочинає як передній, так і задній міст, завдяки чому гальмування здійснюється у всіх точках контакту.
Дискові гальма влаштовані трохи інакше. Замість барабана крутиться диск, а із зовнішньої його сторони встановлені колодки, які під час натискання на гальмо притискаються до нього й завдяки тертю зупиняють обертання. Така система найкраще зарекомендувала себе під час великої кількості випробувань і сьогодні все більше виробників робить ставку саме на неї.
Залежно від місця розташування, колодки можуть бути задні або передні.
Матеріал для виготовлення:
- Напівметалеві. У їх складі є до 65 відсотків металу у формі порошкових фракцій, змішаних зі спеціальним модифікатором тертя й іншими неорганічними компонентами. Попри гарний показник тепловіддачі, зношування таких колодок відбувається досить швидко, а рівень шуму під час їхньої роботи досить високе. Водночас ціна таких колодок вважається найдемократичнішою.
- Органічні. Комплект таких колодок буде коштувати приблизно стільки ж, скільки й напівметалевих, проте до їхнього складу входять переважно вуглецеві матеріали, гума, кевлар і смоли високої температури. Рівень шуму під час їхньої роботи нижчий, ніж під час експлуатації напівметалевих, проте зносостійкість органіки залишає бажати кращого.
- Низькометалеві або металеві. Колодки цього типу є органічними, проте з додаванням міді або сталі. Завдяки таким домішкам збільшується теплообмін і, як наслідок, поліпшуються гальмівні якості транспортного засобу, проте рівень зносостійкості таких колодок на середньому рівні.
- Керамічні. Найдорожчі, але водночас найефективніші колодки. Вони щадять гальмівний диск, практично не виділяють пилу та добре себе показують за будь-якої погоди. Складаються з керамічних волокон із вкрапленнями кольорових металів для зв'язування. Кераміка слугує довго, а надійності таких колодок можна позаздрити, проте вартість таких колодок досить висока.
Купити гальмівні колодки для більшості поширених моделей авто можна прямо зараз, замовивши їх в інтернет-магазині ROZETKA.