Велосипедисти знають, що без доброї велогуми не можна нормально тренуватися та їздити. Кожна людина індивідуальна, тому когось приваблює спокійна їзда на двоколісному транспортному засобі, а хтось, навпаки, полюбляє екстремальне пересування гірською місцевістю, річками та по багні. Спеціально для таких різних завдань потрібно добирати певні покришки. Виробники подбали про велосипедистів і створили кілька різновидів шин.

Класифікація велогуми

Стандартний розмір покришок — 26 дюймів. Також на ринку можна помітити товари 27,5 дюймів і 28 дюймів. Інші моделі призначено для спеціальних велосипедів або для іншої їзди. Усі колеса обладнані різними деталями, основні з них:

Камери;

Покришки.

Якщо ж покупеуь потребує більш швидкісних шин, то варто звернути увагу на 28 дюймів. У них спеціальне покриття і протектор. Для міської їзди підійде гума з малюнком слік або напівслік. Перший тип вирізняється рівним протектором, що підходить для сухої поверхні. На ньому можна швидко їздити, відчувати швидкість, але зовсім немає вібрацій. Акуратним варто бути на мокрій або брудній поверхні.

Напівслік має комбінований малюнок. У центрі є рельєфні або гладкі зубці, а по краях вони великі або середні. Вони підходять для будь-якого шосе. Можна використовувати в місті, на бездоріжжі та змаганнях.

Виокремлюють також грязьові моделі. Вони мають зміцнений протектор. Цей тип велошини убезпечує водія у критичних ситуаціях. Однак на таких шинах ліпше не їздити по асфальту, оскільки матеріал може швидко стиратися та зношуватися. Відрізнити їх візуально від інших типів можна по широкому протектору.

Для шанувальників зимової їзди розроблено зимову велогуму. Це обов'язковий атрибут безпечної та комфортної їзди. Її призначено для льоду, снігу й багна. До неї належить вузька гума з рідким протектором. Для дуже холодних зим підійдуть моделі із шипами.

Фахівці виділяють ще кілька типів — безкамерні велопокришки й велотрубка. Перший тип має бортувальний трос із кевларових ниток. Їх використовують виключно зі спеціальними ободами з високими бортами, щоб зменшити вагу велосипеда, тому камера в таких моделях не потрібна. Головна перевага безкамерної покришки — ви можете швидко її відновити, навіть не знімаючи колесо.

Велотрубка зовні дуже схожа на камеру, але є покришкою, оскільки має корд. Закріплюють її на ободі колеса за допомогою клею. Це частина структури покришки. Такий елемент має два типи:

  • Сталевий корд. Вирізняються передусім низьким ціновим діапазоном. Вони не еластичні, обважнююють велосипед та ускладнююють якоюсь мірою переїзди.
  • Кевларовий. Виготовляючи деталі, використовують параарамідне волокно. Вони дуже міцні та гнучкі. Деталь дає змогу шині складатися й у такий спосіб економити до 50 грамів ваги на гумі.

Поради щодо вибору

Велогума впливає на пересування й поведінку транспортного засобу на дорозі, система така сама, як і в автомобілях. Якість протектора й матеріалів впливає на комфортність пересування й безпеку водія. Під час вибору велошини фахівці рекомендують не зважати спочатку на компанію виробника. Continental, Kenda, SCHWALBE та багато інших виробників пропонують покупцям найрізноманітніші товари різної якості та типу. Однак до вибору потрібно підходити з холодним розумом та оцінювати продукцію раціонально.

Щоб знати, як вибрати велогуму, варто проконсультуватися зі спортсменами. Велосипедисти-початківці ще не знають, з якого боку підходити до огляду товару. Спочатку рекомендують визначити пору року, коли експлуатуватимуть виріб, потім погодні умови та стан доріг у певній місцевості.

Оглядаючи вироби, обов'язково враховуйте якість матеріалів. Шини виготовляють з гуми або композитного матеріалу, тобто компаунду. Перший тип має ліпше зчеплення з дорожнім покриттям, але через це швидше зношується. Натомість у другому типі використовують кремній. Обидва варіанти виробники надають майже за однаковими цінами, але компаунд набагато виграє завдяки довговічності.

Показати ще 60 товарів